De Alliantie gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens. Als huurder heb je altijd recht op inzage, rectificatie, verwijdering, beperking en bezwaar van de verwerking van je persoonsgegevens. Hoe je dit aanvraagt, staat in het privacyreglement van de Alliantie.
Sommige gegevens kunnen we niet laten zien:
- Werkaantekeningen en notities voor intern gebruik;
- Persoonsgegevens van derden, bijvoorbeeld als een buurman een klacht indient over een huurder;
- Persoonsgegevens die worden gebruikt voor het voorkomen, opsporen en vervolgen van strafbare feiten, en andere gevallen genoemd in de uitzonderingen van de AVG.
Heb je een vraag of opmerking over de manier waarop de Alliantie omgaat met persoonsgegevens, mail dan naar: privacy@de-alliantie.nl.
Wanneer je vindt dat je privacyrechten niet worden nageleefd, of de Alliantie voert de Algemene Verordening Gegevensbescherming niet correct uit, kan je een klacht indienen. De Alliantie reageert schriftelijk op de klacht.
Na een klachtenprocedure zijn er nog andere opties om bezwaar te maken:
- Een verzoekschriftprocedure bij de rechtbank starten;
- Een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.